Vrijdag 19 februari BANGKOK-CHIANG MAI - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lojan & Thei Visschers - WaarBenJij.nu Vrijdag 19 februari BANGKOK-CHIANG MAI - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lojan & Thei Visschers - WaarBenJij.nu

Vrijdag 19 februari BANGKOK-CHIANG MAI

Blijf op de hoogte en volg Lojan & Thei

19 Februari 2016 | Thailand, Bangkok

Sawadee ka,

Vandaag gaan we verkassen. Genoeg stad, drukte en boten in alle soorten en maten gezien. Nog een allerlaatste ontbijt. Even afscheid nemen en in de taxi. Deze keer vanaf een ander vliegveld nl. Don Muang. Het is niet ver, ongeveer 30 km, maar we gaan er anderhalf uur over doen. Het is een en al verkeer en we kunnen maar stapvoets verder. Goed dat we op tijd zijn vertrokken. Het is geen straf om in een Barbierose taxi met airco te zitten.
We vliegen Airasia. Dat is prima vliegen zonder fratsen.
De luchthaven is erg gedateerd. Vooral de gates kunnen wel een opknapbeurtje verdragen.
Alles gaat voorspoedig en we vertrekken op tijd. De vlucht duurt een uur en een kwartier. Na de landing in Chiang Mai worden we opgewacht door een leuke meid met een bordje met onze naam en Little Village erop. Dit resort ligt in Hang Dong een aantal kilometers onder Chiang Mai. Mey, zo heet ze, parkeert netjes de grote auto bij de ingang. Hier is een grote overdekte receptieruimte: restaurant, bar, bibliotheek en wat nog meer. Een beetje hippie-achtige uitstraling. We krijgen informatie over de tenstijden en de menukaart. Zo te zien kun je er zelfs friet met frikandel krijgen. Een stukje Lispet in Thailand. Allerlei soorten drank staan in de koelkast. Graag zelf opschrijven in schriftje nr. 3 (ons bungalownummer). En aan het einde van de rit afrekenen. Super. Het voelt nu al als thuis. Onze bungalow is een soort houten huis op palen met een overdekte veranda waar je heerlijk kunt zitten en liggen. Sinds het ontbijt hebben we niets meer gegeten en we bestellen bij Mey een salade. Op dit moment is zij de kok want Too is op familiebezoek. Een kranige dame: chauffeur, gastvrouw, over en kok.
Hans is er nog niet. Die is bezig met zijn Little Village in the Forest. Zijn nieuwste project. We worden aan tafel geroepen. Ons eten staat klaar. Ze heeft goed haar best gedaan. De salade smaakt prima en met een Thiase twist.
Ondertussen komt Hans er ook aan. We hebben elkaar sinds 2011 niet meer in levenden lijve gezien maar zijn allemaal sinds die tijd geen spat veranderd (Hmmmm). We kletsen weer wat bij over onze wederzijdse reislust en dan 'ruft die Arbeit'. Je zou bijna vergeten dat hij ook nog moet werken.
Wij genieten nog wat op onze veranda. Die is omringt door allelei bomen en struiken. Sommige hebben prachtige gele bloemen die heerlijk ruiken.
Alleen jammer voor al die bomen want ze worden bij deze omgezaagd. Zojuist is mijn echtgenoot op de veranda in slaap gevallen en hij snurkt behoorlijk. En dat zonder alcohol.
Het wordt langzaam donker en de vogelgeluiden worden minder. Daarvoor in de plaats kwetteren de gekko's. Die zitten overal tegen de muren. Gek dat zo'n klein besstje zoveel decibellen weet te produceren.
Tijd om eens te gaan kijken of we wat te eten kunnen krijgen. Ook hier uitzoeken en zelf in de keuken bij dekok bestellen. En wat gaat het worden:
Thei uiteraard de friet met 2 frikandellen speciaal. Kom je daarvoor naar Thailand.Het wordt een gezellige avond met lekker eten en drinken, een goed gesprek en goede muziek. Wat wil je nog meer.
Een goede nachtrust uiteraard.
Welterusten...

• 19 Februari 2016 - 19:58

Jeanne Vestjens:

Lojan het was weer leuk om je verslag te lezen.
    Wensen jullie nog heel veel plezier .
    groetjes uit Beegden