Hoi An 3 - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Lojan & Thei Visschers - WaarBenJij.nu Hoi An 3 - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Lojan & Thei Visschers - WaarBenJij.nu

Hoi An 3

Door: visschers

Blijf op de hoogte en volg Lojan & Thei

19 Januari 2012 | Vietnam, Hoi An

Hallo allemaal,

Vandaag wordt het lekker heet dus we doen maar rustig aan.
Na het ontbijt met de taxi richting stad en we hebben ons af laten zetten op een eiland in de Thu Bon rivier.
Aan de rivier is het heerlijk zitten en bootjes kijken onder het genot van een Vietnamese koffie. Lekker sterk met een chocoladesmaak. Bovenop het glas staat een filter en de koffie moet nog doorlopen. Voor ons in het water probeert iemand onze aandacht te trekken en biedt ons zijn krakkemikkige boot aan. Dat wimpelen we vriendelijk af maar de man blijft toch nog maar effe rondhangen voor het geval we van mening veranderen. Hoe arm hij waarschijnlijk ook is, hij tovert toch zijn mobieltje te voorschijn. Na een tijdje van het uitzicht genoten te hebben weer de brug over naar het vasteland.Naar Hoi An.
We hebben de veerboten al bekeken en besluiten een gewone veerboot en geen toeristisch bootje naar nog een ander eiland te nemen. Op deze veerboten zitten alleen Vietnamezen die van- en naar de markt gaan.
Om bij de kade te komen moeten we over de markt. Er wordt aan alle kanten aan je getrokken en iedereen wil je wat verkopen. Ik heb volgens een dame een 'funky kapsel' en Thei ziet eruit als een 'Happy Buddha'. Maar toen was het afgelopen met de complimentjes. Ze wees naar onze voeten en vond toch dat er wat veel eelt aan zat. Ook overtollige haartjes kon ze met een touwtje 'professioneel' verwijderen. Toen we op haar aanbod niet ingingen droop ze af.
Ondertussen bij de kade aangekomen stond er net een boot op het punt te vertrekken. Wij wisten bij God niet waar hij naar toe ging, maar goed.
Thei zat boven op het dek, ik beneden. De overtocht kost maar 20.000 Dong. Nog geen 2 euro. We komen op weer een ander eilandje aan. Na wat rondgelopen te hebben weer terug naar Hoi An. De veerboot ligt nog te wachten. Weer moeten we betalen maar daar krijgen we toch een vieze smaak van in de mond. Het kost in een keer meer dan het dubbele. We hebben de indruk dat de 'kaartjesverkoopster' de boel belazert. Je kunt het alleen niet bewijzen want je krijgt niet zoals in Thailand een kaartje en er staat ook nergens wat het eigenlijk zou moeten kosten. We hebben het idee dat we voor de hele boot betaalt hebben.
Terug in Hoi An als lunch in een patisserie een heerlijke (alweer) koffie met gebak als lunch.
Bij het hotel aangekomen lekker aan het zwembad gelegen. Het is tenslotte vakantie, nietwaar?
Blij dat we morgen het koffer weer moeten pakken en gaan vliegen naar Saigon.
Saigon schijnt nóg drukker te zijn dan Hanoi dus we zijn benieuwd.
Zitten nu achter een lekkere gin-tonic.
Je moet tenslotte wat doen tegen de muggen. In tonic zit namelijk kinine. Goed tegen malaria. En de gin is om te ontsmetten. We hebben tenslotte al één hele mug gezien.
Tot morgen.