Halong Bay - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Lojan & Thei Visschers - WaarBenJij.nu Halong Bay - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Lojan & Thei Visschers - WaarBenJij.nu

Halong Bay

Door: visschers

Blijf op de hoogte en volg Lojan & Thei

13 Januari 2012 | Vietnam, Hanoi

Hallo allemaal,

Na 2 drukke dagen waar terug in Hanoi.
Gisteren begon al vroeg want het was 4 uur rijden van Hanoi naar Halong Bay.
Onderweg weer hetzelfde liedje: druk, toeterend, gevaarlijk.
Toen we om 12 uur in Halong aankwamen werden we met een klein bootje naar onze jonk gebracht. Daar viel van verbazing onze mond open. We bleken een suite te hebben en geen gewone kamer. De badkamer was een en al luxe, zelfs een uitgebreid bubbelbad. Ons eigen balkonnetje waar je buiten kon zitten. Helaas liet het weer ons in de steek en was het een druilerige dag. Het uitzicht is dan een stuk minder. Maar ieder voordeel heb zijn nadeel. We hebben het rustig aangedaan en lekker af kunnen schakelen. Daar is vakantie namelijk ook voor. Ik heb me lekker een uur laten kneden en Thei heeft uitgebreid zitten badderen. Het eten was SUPER. De lunch alleen al bestond uit 8 verschillende gerechten,
het meeste seafood. Het avondeten was zelfs nog lekkerder. Na het avondeten ben ik met de crew op pijlstaartinktvissen gaan 'vissen'.
Zelf had ik helaas geen succes maar de jongen naast mij had er wel 5 gevangen.
Je moet wel opletten want van angst spuiten ze alles onder de inkt. Ze zijn er ook niet erg appetijtelijk uit maar smaken wel goed. Het slapen op de boot ging beter dan we gedacht hadden, er was bijna geen deining.
Voor vandaag om 6 uur de wekker gezet om een mooie zonsopgang te zien. Maar helaas veel bewolking dus dat viel letterlijk de mist in. Om 7 uur was er op het zonnedek een tai chi les. Dus daar hebben me aan meegedaan. Gelukkig waren het allemal amateurs dus we vielen niet op.
Toen een klein ontbijtje en weer in de kleine boot om onder een tunnelgrot door te varen. In een kleine baai zaten er tientallen apen tegen de rotswand geplakt. Ze haalden allerlei capriolen uit.
Terug in de jonk kwam het grote ontbijt. Alweer super. Maar aan alles komt een eind. Na het aanmeren in Halong weer 4 uur met de auto terug naar Hanoi.
Morgen vliegen we een stuk zuidelijker naar Hue. Gelukkig wordt het dan warmer.
Het is hier steeds rond de 20 graden maar wat triestig. Dus vanaf morgen misschien wat zon.
De groeten (ook van de snorker naast me. dit ga ik nog eens opnemen want hij gelooft het niet)

• 13 Januari 2012 - 19:15

Marian:

Hoi Lojan en Thei. Dat klinkt allemaal super. Zo'n badkamer mogen ze bij mij thuis wel monteren. Groetjes ,