Dinsdag 20 januari POKHARA - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Lojan & Thei Visschers - WaarBenJij.nu Dinsdag 20 januari POKHARA - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Lojan & Thei Visschers - WaarBenJij.nu

Dinsdag 20 januari POKHARA

Blijf op de hoogte en volg Lojan & Thei

20 Januari 2015 | Nepal, Pokhara

Namaste,

Vandaag een heerlijke rustdag. Even bijtanken en de batterij opladen.
Het is trouwens weer hommeles met de electriciteit. Verschillende keren per dag is er een aantal uren geen stroom. Maar goed dat ons water voor te douchen door de zon verwarmd wordt. Die is er hier in overvloed.
Het is hier heerlijk rustig. Maar zelden dat er hier, behalve dierengeluiden, iets te horen is.
Ishwar, de eigenaar, is een schat. Hij doet alles om het ons naar de zin te maken. "Zal ik jullie morgenvroeg een kop koffie op bed komen brengen' vraagt hij. En dat meent hij ook nog. Hij vindt dat zelf erg leuk.
Vandaag moet hij naar Pokhara om een boodschap te doen. Dat is dan ruim een half uur te voet de berg af, met de boot en dan de stad in. We hebben al zo'n stil vermoeden dat hij iets voor ons gaat halen.
Er is een groot dakterras dat heerlijk in de zon ligt. Daarop 3 fijne ligstoelen, wat leesvoer en relaxen maar. Zo krijgen we de dag wel om. Af en toe worden we verwend met een manderijn uit eigen tuin. Vers van de struik.
Bijaya komt ons vertellen dat hij vanaf morgenmiddag niet meer met ons mee kan. Hij moet voor zaken terug naar Kathmandu en zal dan ook om 4 uur het vliegtuig terug nemen. Krishna, de chauffeur, gaat dan alleen met ons verder. Die geeft vandaag de bus een grote beurt. Alle matten liggen eruit. Zelfs de hoofdsteunbeschermers krijgen een wasbeurt en hangen nu te drogen in de zon.
Terwijl we in onze stoelen liggen te zonnen beginnen boven ons hoofd een aantal gieren rond te cirkelen. Ze vliegen steeds lager. Er ligt hier toch echt geen dood vlees.
Ishwar is ondertussen terug uit de stad en zegt dat hij kaas voor op onze spaghetti is gaan halen. We voelen ons schuldig want we hebben gisteren zomaar gezegd dat we graag spaghetti zouden willen eten. We kunnen het nu echt niet meer maken om te zeggen dat we liever iets anders zouden willen. Vanavond wordt het dus..spaghetti. Iedereen komt een paar keer vragen of het ook smaakt want de dochter heeft deze keer gekookt en ze heeft het nog niet zo vaak gedaan. Maar zoals altijd is het prima.
Vanavond weer ons onmisbare vuurtje in de ton. Gezelligmet zijn allen eromheen.
Nu is het weer bedtijd. De stroom is weer uit. Zaklampen weer tevoorschijn.
Welterusten.