Ma-di 15 en 16 januari Dusseldorf-Dubai-Bangkok - Reisverslag uit Roermond, Nederland van Lojan & Thei Visschers - WaarBenJij.nu Ma-di 15 en 16 januari Dusseldorf-Dubai-Bangkok - Reisverslag uit Roermond, Nederland van Lojan & Thei Visschers - WaarBenJij.nu

Ma-di 15 en 16 januari Dusseldorf-Dubai-Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Lojan & Thei

16 Februari 2016 | Nederland, Roermond

Sawadee ka,

Vandaag, dinsdag, eindelijk op de plaats van bastemming. Het voelt gelijk oud/vertrouwd. De hitte, de drukte daar doen we het voor.
De vlucht met Emirates via Dubai was niet spectaculair. Alleen maar gewone mensen. Niks excentrieks. Of misschien kijken we nergens meer vreemd van op. Het vliegveld van Dubai is gigantisch groot. Na het uitstappen eerst nog een kwartier met de bus. Hangend aan een riem terwijl de bus van allerlei capriolen uithaalt. Dat is geen pretje vooral met onze lengte. Bij de controle van de handbagage zowaar een schoenenkopende bekende. We zwaaien even maar moeten allemaal weer door. Naar een ander gedeelte van de luchthaven. Deze keer met een treintje. Diverse liften op en neer. Gelukkig zit er genoeg tijd tussen de vluchten en hoeven we ons niet te haasten.Deze keer zijn er genoeg zitplaatsen en mensen kijken is altijd leuk. Net als een terrasje maar dan zonder wijn. Op deze plek zou je veel jet set verwachten maar alle mensen die passeren zijn gewoontjes. Geen superchique bedoening. Eerder H&M dan Prada.
Dan wordt plotseling besloten om de Gate te veranderen en moeten we weer helemaal aan de andere kant van het gebouw zijn.Dus toch nog even een sprintje trekken. Efficient en zonder veel controle in het volgende vliegtuig. Een gigantische Airbus 800. Voor ons zit een echtpaar met 2 kindjes waarvan een nog een baby. Dat belooft wat. Maar nee hoor. Zelfs de baby gedraagt zich kranig. Alleen na de landing is er wat gesputter. Dat lost moeders goed op door op haar telefoon een fimpje en kinderliedje te laten zien en horen. Baby gelijk stil en kijkt aandachtig naar het scherm. Een lach van oor tot oor. Pa verontschuldigt zich terwijl iedereen moet lachten. Opvoedkundig geen goede zet maar wel erg handig nu.
Na de landing in Bangkok langs Immigration. Zoals altijd zeer vlot. Nu alvast pinnen en op zoek naar een taxi. De prijzen hiervan schelen enorm. Maar ook hiervoor hebben ze een goed systeem. Bij de uitgang staan de Taxi Meters. Je krijgt een bon waarop een nummer staat. De desbetreffende taxi is aan de beurt. Een eerlijke manier van verdelen en jij krijgt een eerlijke taxi.
Volgens de dame van de inlichtingen zou het ongeveer 700THB gaan kosten. De chauffeur noemt een prijs van 600 en we gaan accoord. We zijn ook TE moe om af te dingen en te onderhandelen. Gelukkig hebben we een plattegrond en een routebeschrijving in Thai. Het hotel is maar heel klein: 3 kamers en ligt helemaal de stad door aan de andere kant van de rivier. Het is nog bijna een uur rijden. De taxi zit helemaal vol met stickers en prullen. Zoals altijd de nodige Buddha's en slingers. Op de stickers reclame en dingen die je in de taxi niet mag doen of meenemen. Het opvallendste: geen geweren, geen doerians (stinkvrucht) geen sex. Maar zoals ik zei: geen probleem TE MOE.
Op het laatst moet de chauffeur toch nog even vragen. De ingang is een een meter breed steegje. Makkelijk over het hoofd te zien. Een stukje verderop zien we een restaurantje liggen.Goed voor straks. We krijgen een hartelijke begroeting.Terwijl wij alvast gaan eten wordt de bagage naar de kamer gebracht. We zoeken een tafeltje pal naast de rivier.Het is al donker en de "prachtig" verlichte partyboten varen langs. Evenals een vleugje Celine Dion. Hier houden ze veel van sentimentele zwijmelliedjes.
Er is volop keus aan visgerechten en het smaakt heerlijk. Nu maar vast medium spicy nemen om het langzaam op te bouwen. Het is weer even wennen aan de diverse obers die rond je tafel hangen en alles in de gaten houden. Je glas is nog niet halfleeg dan wordt het weer bijgevuld. In dit geval gewoon water. Alcohol durven we niet aan want dan vallen we zeker om.
Terug naar ons hotel dat Ibrik Resort heet. Een grappige naam want bij een resort denk je aan heel wat groters dan 3 kamers. Maar hier krijg je weer die persoonlijke benadering en de echte glimlach. Onze kamer ligt op de eerste verdieping met een eigen terras boven de rivier. Eerst beneden aan de trap onze schoenen uitdoen (er wordt op gelet). De honderd jaar oude vloer glimt als een spiegel. Prachtige donker houten planken die kraken als je loopt. Door de kieren kun je naar beneden kijken. Onze kamer is niet groot maar gezellig. Een mooi hemelbed dat hoog op z'n poten staat. Ook dat kraakt behoorlijk zelfs als je niets doet. De airco zetten we op 26 en eindelijk slapen. Welterusten en tot morgen...

• 17 Februari 2016 - 16:47

Jan En Jeanne Vestjens:

Lojan en Thei heel veel plezier en geniet maar lekker,was een mooi verslag.
    groetjes uit Beegden