Dinsdag 1 maart 2016 BANGKOK - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lojan & Thei Visschers - WaarBenJij.nu Dinsdag 1 maart 2016 BANGKOK - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lojan & Thei Visschers - WaarBenJij.nu

Dinsdag 1 maart 2016 BANGKOK

Blijf op de hoogte en volg Lojan & Thei

01 Maart 2016 | Thailand, Bangkok

Sawadee ka,

Vandaag wordt het een beetje een rare dag. Komende nacht vertrekken we om 1.00 uur. We moeten drie uur voor vertrek aanwezig zijn. Het heeft dus geen zin om van te voren nog te gaan slapen. We kunnen regelen dat we vandaag laat kunnen uitchecken en dan de bagage in storage kunnen geven. We moeten dan wel nog de dag dor zien te komen. Het aquariumplan laten we maar varen. Het schijnt erg duur te zijn voor maar één uurtje plezier. En vooral geschikt voor kinderen.
We blijven dan ook maar wat in de buurt. Een uurtje lang kun je ook veel plezier beleven aan een massage. Toevallig ook nog om de hoek. Deze keer een heerlijke voetenmassage. Een stevige dame doet goed haar best. Er komen wel 3 soorten olie en creme aan te pas. Ze doet niet alleen de voeten maar gaat zelfs door tot aan de Y-splitsing. Alle tenen worden nog eens goed gepord met een soort houten stokjes. Daarna is nog de nel aan de beurt. Daar zal ze eens gauw de knopen uit gaan halen. De dame kruipt bovenop me en gebruikt vooral haar ellebogen. Ondertussen blijft ze maar glimlachen. Alweer een plezierig uurtje dus.
Als late lunch/vroeg diner hebben we de Japanner in gedachten. Daar mogen ze ons 's nachts wel voor wakker maken. Van onze Rus deze keer geen spoor. De hele zaak zit vol met giechelende schoolmeiden in uniform. We staan versteld ervan wat die allemaal achter elkaar naar binnen kunnen werken. Op ieder tafeltje staat ook een kleine inductiekookplaat. Je kunt een pan met bouillon bestellen en op de plaat aan de kook houden. Daarbij bestel je diverse groenten en vlees en die laat je rustig pruttelen. Ondertussen blijven ze maar sushi bestellen en eten die tussendoor ook nog op. De jonge kok, het evenbeeld van een nog jonge Umberto Tan, heeft het er maar druk mee. Vanaf ons tafeltje kunnen we hem zo op de vingers kijken.
Wij houden het netjes. Buik vol en dat moet genoeg zijn tot in het vliegtuig. We halen de bagage op en bestellen een taxi. Deze keer krijgen we het Thaise equivalent van Max Verstappen. Hij scheurt over de snelweg en binnen no time zijn we bij het vliegveld. Net nu we tijd zat hebben.
Gelukkig heeft Emirates ook een early check in. Altijd handig.
Niet welterusten..