13 januari Mandvi - Jamnagar - Reisverslag uit Jāmnagar, India van Lojan & Thei Visschers - WaarBenJij.nu 13 januari Mandvi - Jamnagar - Reisverslag uit Jāmnagar, India van Lojan & Thei Visschers - WaarBenJij.nu

13 januari Mandvi - Jamnagar

Blijf op de hoogte en volg Lojan & Thei

13 Januari 2018 | India, Jāmnagar

Nameste allemaal,

Dachten wij gisteren in de hemel te zijn gekomen blijkt het de hel te zijn. Niet onze tent of het resort maar de honden uit de wijde omtrek zijn de hele nacht bezig geweest met blaffen. Wij zijn vest heel wat gewend maar dit hebben we nog nooit meegemaakt. Alsof we midden tussen een roedel wolven zitten. Naast me ligt dan iemand lekker te slapen genietend van een slaappil.
Tegen de morgen houden ze dan eindelijk hun bek maar dan worden ze afgelost door de moskee.
Het restaurant aan zee heeft een mooi uitzicht en het strand is alweer helemaal leeg. Een gevarieerd ontbijt met zelfs yoghurt.
Vandaag een flink eind rijden van Mandvi naar Jamnagar. Hemeldbreed niet echt ver. Maar we moeten om de trechtervormige riviermonding rijden. Er is ontzettend veel vrachtverkeer van en naar de grote haven.
Na de lunch moeten we nog 130 km. De weg is zodanig slecht dat hier nog wat kilometers bijkomen van het zigzag rijden. Dat telt bijna dubbel.
Ook hier weer grote velden met katoen. De plukkers zijn al vlijtig bezig. Ze reizen met hun hele hebben en houden van veld naar veld. Dat laden ze op grote dromedarissen. Op hun rug de hele huisraad en de kinderen. Oma drijft de jonge geiten en houdt de boel bij elkaar. De dromedaris heeft een ligbed omgekeerd op zijn rug. De poten van het bed dienen als houder voor de potten en pannen. Van het schip van woestijn wordt je omgetoverd tot ordinaire verhuiswagen. Toch houden ze hun waardigheid en schrijden gewoon voorbij.
Sommige katoenvelden zijn al leeg geplukt. Daar mogen de geiten zich aan de restjes tegoed doen.
Jamnagar gebruiken we alleen om te overnachten. En goede wifi. Het hotel is gewoon standaard. 13 in een dozijn.
We kunnen bij de receptie een permit krijgen waar we, met ons paspoort natuurlijk, in de stad alcohol kunnen kopen. Maar dat is al die moeite niet waard. Het restaurant beneden is vegetarisch. Je serveren wel vlees maar allen als room service. Op je kamer dus. Raar.
Vandaag maar een kort epistel want mijn echtgenoot heeft wat bacillen aan mij doorgegeven. Ben er dus niet helemaal bij. De zakdoeken gaan er net zo hard doorheen als het closetpapier.
Maar eens lekker gaan slapen en morgen gezond weer op.
Welterusten...

• 13 Januari 2018 - 17:20

Renz:

Slaap lekker en morgen weer fit op en geniet van de bijzondere reis

• 13 Januari 2018 - 23:00

Jeanne Vestjens:

Slaap maar lekker en dan morgen weer fit hopelijk maar een nachtje lekker slapen doet wonderen. Groetjes Jan en Jeanne