Woensdag 24 februari 2016 CHIANG Mai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lojan & Thei Visschers - WaarBenJij.nu Woensdag 24 februari 2016 CHIANG Mai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lojan & Thei Visschers - WaarBenJij.nu

Woensdag 24 februari 2016 CHIANG Mai

Blijf op de hoogte en volg Lojan & Thei

24 Februari 2016 | Thailand, Bangkok

Sawadee ka,

Het wordt langzam tijd weer eens Chiang Mai in te duiken, Vanuit Hang Dong gaat er een bus naar de stad. May moet ons dan wel eerst om 11 uur naar de halte brengen. Na het ontbijt kletsen we nog na met Hans2 en Martha, een 'bejaard' echtpaar uit Amsterdam. Hij is 72 maar doet niet onder voor een teenager met zijn onafscheidelijke I-phone. De allernieuwste apps op allerlei gebied. Hij was vroeger beroepsfotograaf en maakte reportages voor allelei bladen. Glossies, dagbladen, opiniebladen en noem maar op. Zijn vrouw was onderwijzeres op een Montesorischool. Ze wonen midden in Amsterdam in de museumbuurt. Hans2 kan prachtig vertellen over alles wat hij als fotograaf heeft meegemaakt. De beroemdheden die hij kent.
Zo gaat 11 uur voorbij zonder dat we het in de gaten hebben. Bus weg natuurlijk. Dan maar niet meer naar de stad. Iets kopen willen we helemaal niet.
Zo gaat ook 2 uur voorbij. Oeps we kunnen geen lunch meer bestellen. Er is niemand meer in de keuken om iets klaar te maken. Op een andere tafel is een trosje bananen blijven liggen. Dat nemen we in beslag. We zetten illegaal een grote pot koffie en Hans2 gooit nog wat pure chocolade in de groep. Toch allemaal de buik vol.
De lucht is nu aan het veranderen en het voelt raar. Ook heeft ze een vreemde kleur.
Dan verschijnt Hans1 en vraagt of we zijn nieuwe huis eens willen zien. Hij heeft Sanny. de zoon, al opdracht gegeven om ddar de boel eens goed op te ruimen want het zag er volgens hem uit als een varkensstal. Een puber alleen in huis, je kunt het je wel voorstellen.
We duiken bij Hans1 in de bus. Het is niet ver van Little Village. De straathonden liggen VOOR het hek op straat en zijn maar moeilijk aan de kant te krijgen. Het is een flink perceel grond met daarop een prachtig donker houten huis. Gebouwd in Thaise stijl op palen. Maar om extra ruimte te winnen is de benedenverdieping dicht gemaakt zodat zich daar nu de leefvertrekken bevinden. Ruimte die anders verloren zou gaan. Er is een grote woonkamer met biljarttafel, grote smart tv en ronde plofbanken. Als je dit als jongen van 14 ter beschikking hebt, wat wil je nog meer.
Het hout heeft een mooie patina. Het is heel oud en is afkomstig van minstens 3 andere huizen. Dat geeft het charme en karakter. Boven zijn er mooie, hoge en ruime slappkamers. Een grote veranda met langs de railing lekkere zitbanken. Rondom het huis staan verschillende oude bomen en een aantal fruitboompjes zijn nieuw aangeplant.
Plotseling begint het ontzettend te waaien. Grote stofwolken dwarrelen rond het huis. De vliegendeur begint te klepperen en de eigen honden proberen binnen te komen. We krijgen een demonstratie Nederlandse tv met een uitzending van de Rijdende Rechter.
Ondertussen is de wind gaan liggen en we rijden terug. Overal liggen takken en bladeren. Op het resort is de stroom uitgevallen. Maar niet land dan brandt alles weer. We bestellen ons 'laatste avondmaal en drinken ons laatste wijntje samen. Het zal nu hier wel erg stil worden want ook Hans2 en Martha vertrekken morgen. Voor ons doen gaan we vroeg naar bed.
Om drie uur worden we wakker van de regen die behoorlijk tekeer gaat op ons dak. In de verte begint het zachtjes te onweren, Maar dat slaapt juist lekker.
Welterusten...