Donderdag 25 februari 2016 CHIANG MAI-SUKHOTAI - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lojan & Thei Visschers - WaarBenJij.nu Donderdag 25 februari 2016 CHIANG MAI-SUKHOTAI - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lojan & Thei Visschers - WaarBenJij.nu

Donderdag 25 februari 2016 CHIANG MAI-SUKHOTAI

Blijf op de hoogte en volg Lojan & Thei

25 Februari 2016 | Thailand, Bangkok

Sawadee ka,

Het valt een beetje tegen om weer de wekker te moeten zetten. Toch zijn we al wakker voordat het zover is. Nu snel een douche en ontbijt bestellen.
Buiten is het door de regenbui helemaal opgefrist. De lucht zit vol heerlijke geuren van de bloemen.
Too heeft de rekening al klaar. We nemen afscheid en haar broer brengt ons naar het busstation waar alle langeafstandsbussen vertrekken. Een ticket hebben we al dus hoeven we alleen de bagage in de bus te doen en in te stappen. Ik koop nog wat water en een pakje koekjes. Je weet maar nooit.
Om 10 uur vertrekt de bus. Voor omgerekend 5,00 euro gaat het naar Sukhothai dat ruim 250 verder ligt. We zullen er 6 uur over doen. In het begin van de rit wordt er alleen gestopt bij een politiepost. Drie agenten van een zeer petit formaat stappen in. Mondkapje voor, kogelvrij vest aan. Alle Thaise mensen moeten hun ID laten zien maar ons paspoort keuren ze geen blikwaardig. Bij de volgende controle weer hetzelfde. Nu halen we de pas niet eens meer uit de rugzak.
Hoe dichter we bij Sukhothai komen, hoe vaker de bus stopt. De bezetting wisselt nu voortdurend. Er zijn mensen die maar een kort stuk meerijden.
De chauffeur rijdt dus nu al 6 uur onafgebroken. Daar moet je bij ons eens mee aankomen. Hij stapt alleen af- en toe uit om wat bagage uit- of in te laden
De busterminal van Sukhothai ligt een beetje buiten de stad. Samen met een ander stel nemen we een open pick up taxi naar ons hotel. Het zijn geen gewone kamers maar stenen bungalow-achtige huisjes rond een zwembad. In een prachtig verzorge tuin met veel bloeiende planten. Een leuk zitje voor de deur. De bungalow is modern ingericht. Ook in Thailand is rood koper en retro lampen "in fashion". De muren zijn van een soort tadelakt. Twee wanden helemaal van glas. Ook de wand tussen kamer en badkamer. Oeps, opletten met wat je doet dus. En vannacht openlaten.
We hebben ondertussen best wat honger, dus eerst maar eens wat bestellen. Dat wordt een kom soep. En wat voor een. Bijna een hele ketel.
We maken een rondje door de stad. Alvast de buurt gaan verkennen,
Hier een echte toeristenstad: restaurantjes, kroegen en winkels. Niet veel bijzonders maar wel gezellig druk.
's Avonds gaan we terug om een kleinigheid te eten. Keus genoeg. Boven een zaak is een restaurant dat er gezellig uitziet. Ze hebben een aparte cocktaikaart. Torpedo, dat klinkt goed. Een mix van gin, whisky en creme de menthe. Wordt geserveerd met een mooie orchidee en een schijfje limoen.
De eerste slok gaat niet naar mijn buik maar regelrecht naar mijn hoofd. Sterk spul die Torpedo. Laat ik het maar bij EEN houden anders moet ik naar huis gedragen worden. Het is hier om de hoek. Maar toch,
Welterusten...